البروفيسور منوّر أحمد
البروفيسور منوّر أحمد
البروفيسور منوّر أحمد مالك كان أحمديا، ولما لاحظ الكذب السنوي بخصوص الأعداد لم يصبر، فقد كانوا يعلنون عن انضمام ألف مثلا في منطقة ما، وهو يعرف أنه لم ينضمّ أحد، وكان يسأل المسؤولين، ولا يجد جوابا.. وقد نشر ذلك على هذا الرابط، بعد أن ترك الأحمدية في عام 1999.
فنشْرتُه هذه تُثبت تواطؤ المسؤولين الأحمديين على الكذب بلا أدنى حياء. ولو لم تكن سوى هذه دليلا على كذب المرزا لكفَت، لأنها دليل قاطع على فساد ثمرته.
يقدِّم منوّر أحمد أدلة منطقية سهلة على كذب الأحمدية، فيقول: إن كان عددهم 5 ملايين كما يقولون، فهم يمثّلون 4% من السكان.
ثم يضرب مثلا بجامعة البنجاب التي فيها10000 طالب ، والتي يجب أن يكون 4 ٪ منهم من الأحمديين مما يعني أنه يجب أن يكون هناك 400 طالب أحمدي، ولكن كان هناك 45 طالبًا فقط .. أي أنّ النسبة أقلّ من نصف بالمئة.
ثم يضرب أمثلة أخرى، حتى يقول:
هناك المعهد الباكستاني للفيزياء، حيث يضمّ فيزيائيين من حملة الماجستير والدكتوراه.، وفيه ألف عضو. ويجب أن يكون فيه 40 أحمديا، لكن لم يكن إلا 4، مات منهم واحد، وهو عبد السلام، وترك الأحمدية واحد، وهو منوّر أحمد، ولم يبقَ إلا 2.. أي بنسبة 2 من ألف.
ويستمر منوّر في ضرب أمثلة على هذه الشاكلة.. وفيما يلي قوله الأصلي المفصَّل:
In Punjab University out of 10,000 students, 4% should be Ahmadis which means there should be 400 Ahmadi students but there were only 45 students out of which 10 were local and the rest of 35 were from all over Pakistan. This is the survey of 1982. Out of 1500 students in Chakwal College, 60 should have been Ahmadis, but there were NONE in 1986, and 3 in 1988. In Government College Tahlianwala, Jhelum, out of 1000 students 40 should have been Ahmadis but since 1989 to 1995 there has been no increase in their numbers. Similarly Government College Gojur Khan from 1995 to 1999 out of thousand students there should have been 40 Ahmadis but there were hardly two Ahmadi students and now even they are no longer there. All these figures are from my personal observations. There is a society of all Pakistan M.Sc. and Ph.D. Physics called Pakistan Institute of Physics. It has more than 1000 members. It should have at least 40 Ahmadi members but in effect it had only 4 members, out of which Prof. Abdus Salam is dead and I have left the Jamaat. Now there are only 2 members. Punjab Lecturers and Professors Association has more than 14,000 members. At 4% there should be 560 Ahmadi Professors but there are less than 25. Jamaat Ahmadiyya who is very advanced in the field of education, but no where this level is expressed in these analyses nor are anywhere the ratio of 4% of the population is observed. This survey shows that in the field of education their proportion is even less than 0.5 %, which means that their total strength in Pakistan is less than 600,000.
ثم يستدلّ بالتبرع للتحريك الجديد على كذب الأحمدية ومسؤوليها، ليصل إلى إنّ عدد الأحمديين في باكستان أقلّ من 100 ألف، في الوقت الذي يعلن فيه زعماؤها أنهم 4 ملايين ونصف!!!
For CHANDA TEHREEK JADEED every Ahmadi man, woman, youth, old and child is included. Jamaat stresses greatly that every living being should be included in Tehreek Jadeed, rather some non-living beings are also included in this, meaning that on behalf of dead people, chanda is taken from their relatives. Now if from some locality 1200 people are included in Tehreek Jadeed, this will mean that the Ahmadiyya Population there consists of 1200 people, even though dead ones are included in that. Now after this explanation, I would like to tell you that from all over Pakistan the total members of Tehreek Jadeed are less than 100,000. It is possible that now they have increased by 2 - 4 thousand, and Jamaat will immediately announce among their people that the figure of 100,000 is absolutely wrong, and the members will start imagining that perhaps there are 1.5 to 2.0 million members, whereas they can be 2000 - 4000 more than 100,000 but never more than 200,000. I heard from the inspectors of Tehreek Jadeed that they have to complete the figure of 100,000. Now if we take the figures of Islamic scholars, then it matches the number of members of Tehreek Jadeed, whereas the Ahmadi's propagated figure of 5,000,000 cannot be proven by any means. This figure is just propagated to boast the morale of members of Jamaat.
ويستدلّ على كذب الأحمدية وتلاشيها بضرب مثال على الأحمديين في مقاطعة جهلوم، فيتحدّث عن محمود أباد التي فيها أكبر نسبة من الأحمدية في المقاطعة، فيقول:
في عام 1920 كان 80 ٪ من سكان محمود أباد أحمديين، وفي عام 1924 رفض الأحمديون أداء صلاة الجنازة على أحد أقاربهم غير الأحمديين، فتركت عائلة كبيرة الأحمدية. ثم ظلّت عائلة تلو الأخرى تترك الأحمدية منذ ذلك الحين. وقبل عام 1974 انخفضت النسبة إلى 50٪. أما بعد عام 1974 فقد تراجعت إلى أقل من 35٪ ، وأصبحت الآن أقل من 30٪ من السكان. وفي آخر خمسين سنة لم تنضمّ للأحمدية ولو عائلة واحدة.
If we analyze the Jamaat in District Jhelum, presently Jamaat is present in 11/12 different places. Biggest Jammat is Mehmoodabad Jhelum. In 1920 80% of the population of Mehmoodabad were Ahmadis. In 1924 Ahmadis refused to offer the funeral prayers of one non-Ahmadi relative of an Ahmadi. As a result, a very big family left the Jamaat. Since then gradually one or the other family kept leaving the Jamaat and this is still continuing. Before 1974 this number had reduced to 50%. After 1974 it has reduced further to less than 35%, and now even less than 30% of the population in this town are Ahmadis. In the last 50 years not a single new family has entered the fold of Ahmadiyyat, rather they are continuing to leave the Jammat.
ثم يسهب في الحديث عن بلاهة الخليفة الرابع في حكاية المضاعفة السنوية والتي تتضمن أنّ العالم عن بكرة أبيه سيصبح أحمديا في بضع سنين.
هاني طاهر 7 ديسمبر 2022
...................................
ترجمة فراس حمودي
لقد أمضيت 40 عامًا من حياتي في هذه الجماعة ، لقد مرت طفولتي والسنوات الذهبية لشبابي في هذه الجماعة. لقد بذلت كل طاقاتي من أجل تحسين هذه الجماعة ، وكمناضل أحمدي ، كنت أشارك في جميع الأنشطة. خلال رسالتي الماجستير. من جامعة البنجاب ، كنت زعيم الطلاب الأحمديين. خلال خدمتي في تشكوال أصبحت نيغران (مشرفًا) ، في جيلوم كنت نائب أمير الجماعة الأحمدية ، مقاطعة جيلوم. ولكن لما انتشر الكذب في الجماعة صار خاليا من التقاليد الإسلامية ، وانعدام أي عدالة وشهدت بشكل كبير
نطاق الاستبداد والقمع ، ثم أخيرًا في 15 يناير 1999 ، 26 رمضان 1419 هـ ، يوم جمعة الوديعة ، شجبت مع 12 من أفراد عائلتي الأحمدية واعتنقت الإسلام. الآن ارتفع هذا الرقم إلى 19.
من كتاب الأستاذ منور أحمد مالك. تحويل القاديانية بالملايين.
منور أحمد مالك عالم مشهور وأستاذ بارز في الكلية الحكومية غوجار خان . من مواليد القاديانية ، ولكن بحمد الله في كانون الثاني (يناير) 1999 ، بعد أن شهد أن القادياني خداع أسلم.